امروز سه شنبه  ۱۴ تير ۱۴۰۱
۶ ذيحجه ۱۴۴۳
5 July 2022
کاربران آنلاین
0
  • صفحه نخست
  • درباره دانشکده
    • معرفی دانشکده
    • رئیس دانشکده
    • اعضای هیئت علمی
    • ساختار دانشکده
    • رؤسای دانشکده دین و رسانه در یک نگاه
  • آموزش
    • سرفصل های درسی مصوب
    • آیین نامه ها و فرم های آموزش
  • پژوهش
    • اولویتهای پژوهشی
    • پایان نامه های دفاع شده
    • فصلنامه مطالعات دینی رسانه
    • آیین نامه ها و فرم های پژوهش
  • گروه های آموزشی
    • منابع مطالعاتی گروه های آموزشی
    • راهنمای مطالعاتی دین و رسانه
    • گروه فلسفه رسانه
      • درس گفتار
      • معرفی کتاب
    • گروه هنرهای رسانه ای
    • گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی
  • فرهنگی و دانشجویی
    • آیین نامه ها و فرم ها
    • صندوق رفاه دانشجویی
    • سامانه سجاد
    • انجمن علمی دانشجویی
    • دانش آموختگان
  • تولید دانشجویی
    • شیوه نامه تولید
    • فرمها
    • نمونه تولیدات دانشجویی
  • آزمون اختصاصی
    • پذیرش دانشجو
  • خدمات الکترونیکی
    • آموزش مجازی
    • سامانه آموزشی گلستان(Explorer)
    • اتوماسیون اداری(Explorer)
    • کتابخانه
  • کانون فارغ التحصیلان
  • تماس با ما
    • نشانی و شماره تماس با ما
    • کانال رسمی دانشکده در سروش
      • کانال رسمی دانشکده در ایتا

گروه فلسفه رسانه

رشته فلسفه رسانه در مقطع کارشناسی ارشد که توسط دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما تدوین و پیشنهاد شده بود، در سال 1398 در کارگروه علمی و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی وزارت علوم در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

تدوین و ارائه برنامه های این رشته، بیش از هر چیز ناشی از احساس نیاز و دغدغه دست اندرکاران،  بر گسترش، فهم و تجزیه و تحلیل آثار رسانه ای با رویکرد دینی و فلسفی در جامعه علمی دانشگاهی بوده است.

بر همین اساس برنامه درسی رشته فلسفه رسانه در طی چندین سال با حضور اساتید مطرح از حوزه و دانشگاه در دانشکده دین و رسانه و دانشگاه صدا و سیما بررسی و در شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید.

با تمهید مقدمات در آینده نزدیک این دانشکده در رشته فوق اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خواهد کرد.

اهداف گروه فلسفه رسانه:

گروه فلسفه رسانه متناسب با اهداف و آئین نامه های مصوب، در راستای گسترش و غنای مباحث نظری این حوزه اهداف زیر را دنبال می کند.

1ـ تبیین جایگاه مبانی هستی شناختی و معرفت شناسی رسانه تراز جمهوری اسلامی

2ـ تولید دانش و تسهیل فرایند بومی سازی علوم ارتباطات بر اساس مبانی دینی و فلسفی

3ـ غنا بخشی به جنبه های محتوایی، ساختارهای برنامه سازی و تکنولوژی های رسانه ای با بهره گیری از مبانی دینی و فلسفی

4ـ تعمیق فهم رسانه ای برای تربیت نیروی انسانی متعهد به منظور تأمین نیازهای تخصصی رسانه ها

5ـ تقویت تفکر و نگاه تحلیلی و انتقادی به تولیدات رسانه ای

سرپرست گروه: دکتر سیدمحمدمهدی موسوی مهر

تلفن دفتر گروه: 02532920088

 

 

برنامه درسی رشته فلسفه رسانه 

  • نظرات
دسترسی سریع

دانشگاه صدا و سیما

دانشگاه امام صادق(ع)

دانشگاه باقرالعلوم (ع)

دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

دانشگاه هنر

معاونت‌ها و ستاد
ارتباط با ما


قم: بلوار امین، دانشکده صدا و سیما – قم

کد پستی : 3716646383

صندوق پستی: 3171/37185

تلفن گویا : 32921190- 025