رشته فلسفه رسانه در مقطع کارشناسی ارشد که توسط دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما تدوین و پیشنهاد شده بود، در سال 1398 در کارگروه علمی و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی وزارت علوم در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.
تدوین و ارائه برنامه های این رشته، بیش از هر چیز ناشی از احساس نیاز و دغدغه دست اندرکاران، بر گسترش، فهم و تجزیه و تحلیل آثار رسانه ای با رویکرد دینی و فلسفی در جامعه علمی دانشگاهی بوده است.
بر همین اساس برنامه درسی رشته فلسفه رسانه در طی چندین سال با حضور اساتید مطرح از حوزه و دانشگاه در دانشکده دین و رسانه و دانشگاه صدا و سیما بررسی و در شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید.
با تمهید مقدمات در آینده نزدیک این دانشکده در رشته فوق اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خواهد کرد.
اهداف گروه فلسفه رسانه:
گروه فلسفه رسانه متناسب با اهداف و آئین نامه های مصوب، در راستای گسترش و غنای مباحث نظری این حوزه اهداف زیر را دنبال می کند.
1ـ تبیین جایگاه مبانی هستی شناختی و معرفت شناسی رسانه تراز جمهوری اسلامی
2ـ تولید دانش و تسهیل فرایند بومی سازی علوم ارتباطات بر اساس مبانی دینی و فلسفی
3ـ غنا بخشی به جنبه های محتوایی، ساختارهای برنامه سازی و تکنولوژی های رسانه ای با بهره گیری از مبانی دینی و فلسفی
4ـ تعمیق فهم رسانه ای برای تربیت نیروی انسانی متعهد به منظور تأمین نیازهای تخصصی رسانه ها
5ـ تقویت تفکر و نگاه تحلیلی و انتقادی به تولیدات رسانه ای
سرپرست گروه: دکتر سیدمحمدمهدی موسوی مهر
تلفن دفتر گروه: 02532920088
برنامه درسی رشته فلسفه رسانه